آموزش و پرورشسیصد و بیست و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خمین برگزار شد
در این جلسه فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : آموزش و پرورش استان یک طرح جامع برای روز معلم تهیه کند تا روحیه قدردانی از معلم برای دانشآموزان و جایگاه معلم در جامعه تبیین شود.
وحید براتی زاده تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش محل تصویب طرحهای اداره آموزش و پرورش شهرستان است و به جای پرداختن به بودجه و اعتبارات باید از امکانات محدود بیشترین بهرهبرداری شود.
وی افزود: رییس دولت چهاردهم با نگاهی واقع بینانه به موضوع مهم آموزش و تاکید بر برقراری عدالت در این حوزه، ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی را به عنوان رویکرد محوری و اولویت دولت در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرده است.
فرماندار شهرستان خمین ادامه داد : عدالت آموزشی باید در بخش سخت افزاری و نرم افزاری در دستورکار قرار گیرد و فقط مختص به مناطق محروم و ساخت ساختمان نباشد بلکه پرورش نیز در این عدالت آموزشی دیده شود.
وحید براتی زاده با اشاره به شعار سال اظهار کرد : طرح هنرستان در جوار صنعت توسط آموزش و پرورش شهرستان تهیه شود و در قالب یک برنامه جامع حرفههای مختلف صنعتی و کشاورزی به دانش آموزان معرفی شود.
وی با اشاره به آمار بالای برخی آسیبها در دختران دانش آموز خمین گفت : برگزاری کارگاههای آسیبشناسی اجتماعی برای این دانشآموزان در شهرستان ضروری است.
در ادامه نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این شورا گفت : اعتلای جایگاه معلم در جامعه، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه در معلمان، گسترش و تعمیق اثربخشی معلمان در مدارس از جمله اهداف هفته بزرگداشت مقام معلم است.
محمد بیات ادامه داد : تبیین شایستگیهای معلمی، شناسایی معلمان خلاق، زحمتکش و دارای جلوههای ویژه، شناسایی معلمان محبوب در نزد اولیا و دانشآموزان، تبیین جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و تکریم پیشکسوتان از جمله مواردی است که باید در برنامههای این هفته مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه امام جمعه خمین نیز در این شورا با تاکید بر گرامیداشت مقام معلم گفت: اجرای برنامههای فرهنگی و هنری در یک دستگاه اجرایی بدون حضور مردم یکی از نواقص برنامه های این شهرستان است.
حجت الاسلام سیدقاسم میرصادقی با اشاره به تقارن روز معلم با دهه کرامت ادامه داد : انتظار میرود جشن روز بزرگداشت معلم با حضور خانوادهها و دانشآموزان در یک مجموعه بزرگ با هم افزایی دستگاههای اجرایی و استفاده حداکثری از ظرفیت همه نهادهای برونسازمانی برای تکریم مقام معلم برگزار شود.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش خمین نیز گفت : اجرای ۶ پروژه در راستای تحقق نهضت عدالت و توسعه فضای آموزشی در شهر و مناطق روستایی خمین هدفگذاری شد.
محمدحسن محمدی ، عدالت آموزشی را محور توجه دولت به نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: احیا و ارتقای جایگاه مدرسه در نظام آموزشی در دولت چهاردهم مورد توجه قرار گرفته و تعالی نظام آموزشی به عنوان یک اصل و نیاز اساسی مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی هدف از احیا و ارتقای جایگاه مدرسه را ایجاد مدرسهای پرتحرک، شور انگیز، قابل اعتنا و قابل اعتماد عنوان کرد و ادامه داد: به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت در آزمون سراسری امسال، پایگاههای مطالعاتی دخترانه و پسرانه در تعطیلات نوروز میزبان ۳۰ نفر از دانش آموزان از ساعت هشت صبح تا هشت شب بود.
مدیر اداره آموزش و پرورش خمین با اشاره به برنامههای بزرگداشت مقام معلم نیز گفت: از بهمن ماه پارسال شناسایی معلمان نمونه در سه مقطع آغاز شد و از بین ۶۷ معلم پنج نفر و از بین ۳۸ نفر از عوامل اجرایی مدرسه پنج نفر انتخاب شدند که هجدهم اردیبهشت ماه در جشن روز معلم از آنها تقدیر خواهد شد.
محمدی با اشاره به راه اندازی مدارس در جوار صنعت گفت: این مدارس براساس مسئولیتهای اجتماعی صنایع شهرستان باید انجام شود که برخی صنایع با این طرح همکاری نمی کنند.
وی تاکید کرد: تربیت دانشآموز در واحد صنعتی موجب بازگشت همان فرد به عنوان یک نیروی ماهر به صنعت میشود.
انتهای خبر /
دیدگاهتان را بنویسید